d بازی هایی جهت بهبود حافظه فعال کودکان بیش فعال - نقص توجه - دکتر پریسا خسروتاش

بازی هایی جهت بهبود حافظه فعال کودکان بیش فعال – نقص توجه

بازی هایی جهت بهبود حافظه فعال کودکان بیش فعال - نقص توجه

بازی هایی جهت بهبود حافظه فعال کودکان بیش فعال - نقص توجه

نکاتی در ارتباط با اختلال بیش فعالی – نقص توجه

بازی هایی جهت بهبود و ارتقا حافظه فعال کودکان و نوجوانان بیش فعال – نقص توجه:

 

- بازی شطرنج: این بازی برای بهبود حافظه فعال بسیار موثر است. در این بازی لازم است تمام اطلاعات در ذهن حفظ شود تا در جایگاه مناسب استفاده شود. لازم است کودک همه اطلاعات را در ذهن نگهدارد تا تصویر کاملی از موقعیت بازی داشته باشد و بر اساس آن حرکت مناسب را انجام دهد.

- کارت های بر عکس: ۱۲ کارت را برعکس بگذارید، کارت ها دو به دو مثل هم هستند. اگر دو کارتی که کودک انتخاب می کند مثل هم نباشند، هر دو برگردانده می شوند. ابتدا از ۱۲ کارت شروع کنید، سپس ۱۸ و بعد ۲۴ کارت پیش روید.

- بازی دستوالعمل های پی در پی: چند دستور به کودک داده می شود تا در حافظه نگهدارد و به همان ترتیب انجام دهد. مثل دست بزن، توپ را پرتاب کن، بدنت را تکان بده....بعد از این که کودک این دستورات را صحیح انجام داد، نوبت والدین است که این دستورات را انجام دهند.

- بازی تکرار جمله با اضافات واژگانی: در این بازی، جمله ای گفته می شود و نفر بعدی واژگانی به جمله قبلی اضافه می کند و بازی ادامه می یابد. لازم است حافظه به نگهداری کلمات جدید در کنار جمله اولیه بپردازد که این مسئله، به تقویت حافظه فعال منجر خواهد شد. زمانی که افراد نتوانند جمله را تکرار کنند، بازی به اتمام می رسد.

- پیدا کردن اجزا صورت دزد و تحویل به پلیس: به کودک تصویر یک دزد نشان داده می شود که پلیس دنبالش است، او فقط می تواند دزد را شناسایی کند. دسته ای از کارت هایی که عکس اجزا صورت دارد، جلوی کودک قرار دهید (چند عکس بینی، چند عکس ابرو ....)، تا بعد ازدیدن تصویر دزد، اجزا صورت او را پیدا کند و او را به پلیس تحویل دهد.

منبع: مدیریت اختلال نقص توجه – بیش فعالی

دکتر وحید نجاتی

مهدیس مقصودلو

 

                       متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

                                                  اختلالات حوزه کودک و نوجوان

                                                 مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور-  برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com