d در تشویق فرزند خود به موارد زیر دقت نمایید: (بخش اول) - دکتر پریسا خسروتاش

در تشویق فرزند خود به موارد زیر دقت نمایید: (بخش اول)

۱- فرایند سعی وکوشش را مورد تحسین قرار دهید نه محصول و نتیجه را:
به خصوص این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که کودکان کوچک تر هستند و توانایی انجام عملکردهای کاملی را ندارند. این نکته را به خاطر داشته باشید که در آغاز یادگیری هر مهارتی، لازم است فرایند کار بیشتر از نتیجه، مورد تحسین قرار بگیرد تا کودک کم کم به نتیجه مطلوب نزدیک شود. همین که کودک توانسته است فرایند کار را تا حدی به درستی سپری کند، به طور حتم شایسته قدر دانی و تشویق خواهد بود.

۲- عملکرد او را مورد تحسین قرار دهید نه خودش را:
کودکان نیاز دارند به خاطر همان چیزی که هستند، بدون در نظر گرفتن آن چه که می توانند انجام دهند مورد تایید و پذیرش قرار بگیرند. لازم است کودکان بدون قید وشرط مورد پذیرش قرار بگیرند.
به یاد داشته باشید که تحسین و تمجید باید در مورد عملکردهای کودک انجام شود، نه در مورد خودش و خصوصیات شخصیتی اش. اگر والدین تنها زمانی که کودک استعداد و شایستگی نشان می دهد، او را قبول و تایید کنند، کودک در محیطی نا امن رشد خواهد کرد. این ناامنی تاثیراتی منفی، بر روی آینده کودک به جای خواهد گذاشت.

۳- عملکرد دقیق و مشخصی را مورد تحسین قرار دهید:
با ذکر جزئیات دقیق بیان کنید که کجای عملکرد، قابل تحسین است تا کودک بداند که کدام قسمت ها را به طور صحیح انجام نداده است تا درصدد اصلاح آنها برآید و از طرفی در کدام قسمت ها خوب عمل کرده، تا آنها را مورد توجه و رشد بیشتر قرار دهد.

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com