d همبازی شدن با کودک - دکتر پریسا خسروتاش

همبازی شدن با کودک

هم بازی شدن با کودک

همبازی شدن با کودک

همبازی شدن با کودک

به نکات زیر در فرایند همبازی شدن با کودک دقت نمایید:

 

۱- لازم است والدین تا زمانی که کودک مهارت های اجتماعی کافی را به دست نیاورده، همکاری و اشتراک را یاد نگرفته و توانایی کافی برای بازی با دیگر کودکان را ندارد، همبازی کودک خود باشند. البته لزومی ندارد که پدر و مادر هر دو با هم، در بازی کودک و در یک زمان وارد شوند.

 

۲- توجه نمایید که بازی با کودک، امر مهمی است و تفاوتی بین کار و بازی برای کودک وجود ندارد. مشارکت کودک در کارهای خانه و شستشوی ماشین، یکی از بهترین زمان ها برای همبازی شدن با کودک است. حتی می توان گفت که این روش بسیار موثر هم خواهد بود، زیرا در حین این که مشغول انجام کارهای خانه و امور شخصی خود هستید، می توانید به کودک هم توجه خاصی داشته باشید. در چنین شرایطی کودک به این معنا دست خواهد یافت که اجازه شریک شدن در زندگی شما را خواهد داشت.

 

۳- سعی کنید در حین همبازی شدن با کودک، به آموزش مفاهیم شریک شدن، تقسیم کردن و رعایت نوبت بپردازید. بازی هایی که در آنها عمل دادن و گرفتن صورت می گیرد، بازی هایی ساده هستند، اما موثر جهت این آموزش خواهند بود. همکاری، مشارکت و رعایت نوبت، مهم ترین مفاهیمی هستند که تا کودک آنها را آموزش نگیرد، قادر به بازی با سایر کودکان نخواهد بود.

منبع: مادرکافی

جی. ا. فراست

ترجمه: مهبد ابراهیمی

 

                           متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

                                                  اختلالات حوزه کودک و نوجوان

                                                 مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com