d ارتباط میزان برانگیختگی و یادگیری در دانش آموزان - دکتر پریسا خسروتاش

ارتباط میزان برانگیختگی و یادگیری در دانش آموزان

ارتباط برانگیختگی ذهنی دانش آموز و میزان یادگیری

ارتباط  میزان برانگیختگی و یادگیری در دانش آموزان

 

ارتباط  میزان برانگیختگی و یادگیری در دانش آموزان

 

رفتار همیشه در سطح موثر برانگیختگی صورت می گیرد. این موضوع در مورد یادگیری هم مصداق دارد. معلم در کلاس درس نقش یک محرک را بازی می کند و میزان تحریکات دریافتی یادگیرندگان، در اختیار معلم است. معنی دار بودن مطالب، پیچیدگی و سهولت گفتار معلم، رفتارهای او، طرز نگاهش و کیفیت نوشته هایش بر روی تابلو به شکلی مستقیم، توجه و برانگیختگی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد.

معلم می تواند از طریق ارائه مطالب کسل کننده و آموزشی یکنواخت، سطح برانگیختگی دانش آموزان را پایین بیاورد و باعث بی توجهی دانش آموزان شود.

از طرفی معلم می تواند برانگیختگی دانش آموزان را تا سطح ناراحت کننده ای بالا ببرد. به طور مثال از طریق بحث پیرامون مطالب و مسائل خیلی پیچیده باعث شود تا یادگیرندگان برای کاهش سطح برانگیختگی، توجه خود را از مطالب باز بگیرند.

در کل می توان گفت که سطح برانگیختگی با معنی داری، تازگی و پیچیدگی محرکات موجود در محیط نسبت مستقیم دارد. هر نوع تغییری در رفتار معلم که منجر به افزایش این عوامل شود، توجه دانش آموزان را بالا خواهد برد.

منبع: روان شناسی پرورشی

دکتر علی اکبر سیف

 

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com