d زمان بروز ترس، شادی و خجالت در کودکان - دکتر پریسا خسروتاش

زمان بروز ترس، شادی و خجالت در کودکان

زمان بروز ترس، شادی و خجالت در کودکان

زمان بروز ترس، شادی و خجالت در کودکان

هیجانات در کودکان

زمان بروز هیجانات متفاوت در کودکان

 

مادران گزارش می دهند که نوزادان دارای جلوه های متفاوت هیجانی هستند. در این ارتباط شواهدی نیز وجود دارد که افرادی غیر از مادر نیز گفته های مادر را تایید کرده و گزارش او را مشاهده کرده اند. پژوهشگران معتقدند که هیجانات دارای ترتیب ظهور متفاوتی هستند و با همان  ترتیب خاص در رفتار کودک نیز ظاهر خواهند شد.

 

در مورد بزرگسالان این تصور وجود دارد که در تمام فرهنگ ها، حالات چهره ای به شکل مشابهی رخ می دهد. سوال این است که نوزادان در این زمینه چگونه هستند؟
ایزارد (۱۹۸۲) معتقد است که بعضی حالات هیجانی مانند نفرت، لبخند اولیه، درماندگی و از جا پریدن، در هنگام تولد در خزانه رفتاری کودک وجود دارند. لبخند اجتماعی لبخندیست که در مقابل رویدادهای خارجی و در حدود سن ۱ تا ۱٫۵ ماهگی رخ می دهد.

هیجان خشم، تعجب و غم درحدود ۱۲ هفتگی تا ۱۶ هفتگی رخ می دهند. ترس در سن ۲۰ هفتگی تا ۲۸ هفتگی و کمرویی و خجالت پس از این هیجانات و در سن ۲۴ هفتگی تا ۳۲ هفتگی رخ خواهند داد. ایزارد معتقد است که تحقیر و گناه بعد از سن دو سالگی رخ می دهند.

منبع:
Izard,C,E.,(1982).Measuring emotion in infants and children . New York:Cambridge University Press

 

 

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com