d انواع بازی های مناسب برای کودک در دوران کرونا - دکتر پریسا خسروتاش

انواع بازی های مناسب برای کودک در دوران کرونا

انواع بازی های اثر گذار برای کودک در دوران کرونا

انواع بازی های مناسب برای کودک در دوران کرونا

انواع بازی های مناسب برای کودک در دوران کرونا

مناسب برای والدین و درمانگران

بازی هابه انواع گوناگونی تقسيم می شوند. این بازی ها در بازی درمانی، چه در محیط خانواده و چه در محیط های درمانی، کاربرد بسزایی دارند :
-۱ بـــازی های نمايشــــی: در حین چنین بازی هایی، کودک از بزرگ تر ها تقلید می نماید و از لباس و وسايل مخصوص آنها نيز استفاده می کند. در این موقعیت ها، او  خود را در موقعیت های بزرگسالان جایگزین می کند.

۲- بـــازی های جسمــــی: از کهن ترین نوع بازی ها، این دسته از بازی ها هستند. که هم به صورت انفرادی و هم  گروهی انجام مي شوند. برای مصرف انرژی اضافی بدن و کاهش  خستگی و کسالت، بسيار مفيد هستند. این بازی ها باعث تخلیه هیجانات کودک به طریقی صحیح خواهند شد، به همین دلیل این دسته از بازی ها باعث کاهش رفتارهای نا آرام و پرخاشگری توأم با عصبانيت کودک خواهند شد.

-۳ بــــازی های تقلیدی: در حین چنین بازی هایی، کودک به تقليد نقش هايی می پردازد که آنها را در محیط اطراف خود دیده و کسب کرده است. معمولاً بهترين شخصيت ها برای شروع ايفای نقش، شامل والدين، برادران، خواهران و دوستان هستند. کودک از ايفای نقش آنان لذت برده و تجارب جدیدی را در طی چنین بازی هایی کسب می نماید.

-۴ بــــازی هـــــای نمــــادین: زمانی که کودک دستيابی به ابزار و وسايل مورد نياز خود را غيرممکن می بيند، نيازها و آرزوهای خود را با استفاده از وسايل نمادين و از طريق بازی پیاده می نماید. مثلا با استفاده از یک مداد، وانمود می کند که در حال مسواک زدن است.

 

-۵ بــــازی های آموزشی: بازی های آموزشی موجب تقويت حواس، افزایش توجه، تمرکز و رشد قوای ذهنی و اجتماعی کودک می شوند. البته این بازی ها، زمانی بیشترین تاثیر را خواهند داشت که کنترل اصلی در حین این بازی ها، در اختيار کودک قرار بگیرد و او تعیین کننده جهت و سمت و سوی بازی باشد.

-۶بــــازی های توام با خلاقیت: کودک از طريق به وجود آوردن چيزی و موقعیتی، عقايد و احساساتش را نمایان می سازد. نقاشی و کارهای هنری و يا استفاده از لغات که او را قادر می سازد تا داستان بسازد یا نمایش نامه بازی کند، در این دسته از بازی ها قرار می گیرند.

 

 

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com