d بازیهای نمایشی در روزهایی کرونایی - دکتر پریسا خسروتاش

بازیهای نمایشی در روزهایی کرونایی

بازی های نمایشی در روزهایی کرونایی

بازی های نمایشی در روزهایی کرونایی

بازی های نمایشی در منزل

در روزهای قرنطینه و کرونا

 

در بازی نمایشی، کودک به ایفای نقش های داستان نمایشی اقدام می کند و با شخصیت ها همانند سازی می کند و به طور واقعی برای مدتی در قالب شخصیت خاصی قرار می گیرد. در این بازی ها، عروسک های دستی می توانند به شکل شخصیت های مختلف خود را نشان دهند. در موقعیت نمایش، کودک به عروسک ها شخصیت می دهد، از طرفی افکار و باورهای خود را به آنها نسبت داده و فرافکنی می کند. از طرفی رفتارهای خودش را از طریق آنها به نمایش می گذارد و کلماتی که دوست دارد بیان کند را از طریق آنها بازگو می نماید.

تاثیرات مثبت این نوع بازی ها از این قبیل هستند:

 

۱- افزایش قدرت درک و شناخت بیشتر نسبت به موقعیت ها
کودک در موقعیت داستان و نمایش، به نقطه نظر شخصیت ها توجه می نماید، به همین جهت شناخت بیشتری نسبت به موقعیت های واقعی و افراد واقعی موجود در محیط زندگی اش کسب خواهد نمود.

۲- افزایش مهارت های اجتماعی و ارتباطی
روان شناس کودک در موقعیت های متفاوت با کودک همراه می شود، این همراهی باعث دریافت تقویت کننده های مثبت و منفی از طریق مشاور خواهد شد. این موضوع باعث شناخت رفتار اجتماعی مناسب و نامناسب در موقعیت های واقعی زندگی خواهد شد.
۳-تسلط بر وقایع و اتفاقات
کودک در  شرایط بازی، توانایی تسلط بر تجربه های به دست آمده در طی داستان را به دست خواهد آورد. بارها این موقعیت ها تکرار خواهد شود تا باور کودک نسبت به توانمندی هایش تغییر و بهبود یابد.
۴- بهبود مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری قوی تر
در موقعیت نمایش و بازی با عروسک ها، کودک می تواند تعداد زیادی از راه حل های احتمالی را کشف کند تا از بین آنها به انتخاب دقیق تری برای فرصت های واقعی زندگی برسد.

منبع:کاترین گلدارد ،مشاوره با کودکان

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور-  برنامه ریزی درسی -  اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com