d مشاوره تحصیلی کودک و نوجوان - دکتر پریسا خسروتاش

مشاوره تحصیلی کودک و نوجوان

مشاوره تحصیلی نوجوان 2

استفاده از بهترین راه کارها در مشاوره تحصیلی با کودک و نوجوان

مشاوره تحصیلی کودک و نوجوان و فرایند کار:

 

  • یک مشاور تحصیلی می تواند در محیط های آموزشی (مقطع اول و یا دوم متوسطه) با دانش آموزان در ارتباط باشد. یا از طرفی یک متخصص مشاوره تحصیلی می تواند در فضای کلینیکی با دانش آموز ارتباط برقرار کند.
  • اگر مشاور تحصیلی در کلینیک پذیرای نوجوان باشد، لازم است با دبیران کودک نیز ارتباط برقرار نماید. این ارتباط باعث شناخت بیشتر فضای مدرسه و دبیران خواهد شد. این شناخت باعث افزایش کمک به نوجوان خواهد شد.
  • جهت رسیدن به هدف، لازم است که مشاور تحصیلی با خانواده نوجوان نیز ارتباط برقرار نماید. شناخت فضای خانواده و بررسی و درمان روش های تربیتی موجود در این فضا، فرایند مشاوره را تسهیل خواهد نمود.
  • در فرایند مشاوره تحصیلی نوجوان در دبیرستان لازم است شناخت بیشتری از توانمندی های هوشی و استعدادهای نوجوان حاصل شود. در این زمینه بررسی توانش خواندن، نوشتن و محاسبات ریاضی از اصلی ترین ها خواهد بود. سپس لازم است دروس اختصاصی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
  • لازم است مشاور تحصیلی به بررسی مسائل خلقی و هیجانی نوجوان نیز بپردازد. بررسی فضای خانواده و روابط هیجانی حاکم بین نوجوان و اعضای خانواده، می تواند راهگشایی بسیار موثر جهت افزایش پیشرفت تحصیلی نوجوان محسوب شود.
  • در این فرایند لازم است روش های مطالعه نوجوان نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در بسیاری از مواقع با تصحیح روش های مطالعه و انطباق زمان ها و روش های مناسب مطالعه با خصوصیات فردی دانش آموز، می توان تغییراتی اساسی در پیشرفت تحصیلی نوجوان ایجاد کرد.

 

 جهت مطالعه " اختلال یادگیری " کلیک کنید

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com