d مشاوره تحصیلی نوجوان و فرایند کار - دکتر پریسا خسروتاش

مشاوره تحصیلی نوجوان و فرایند کار

مشاوره تحصیلی نوجوان

مشاوره تحصیلی نوجوان و فرایند کار

مشاوره تحصیلی نوجوان و فرایند کار

۶ نکته فرآیند کار و مشاوره تحصیلی نوجوان که باید رعایت شود

  • یک مشاور تحصیلی می تواند در محیط های آموزشی (مقطع اول و یا دوم متوسطه) با دانش آموزان در ارتباط باشد. یا از طرفی یک متخصص مشاوره تحصیلی می تواند در فضای کلینیکی با دانش آموز ارتباط برقرار کند.
  • اگر مشاور تحصیلی در کلینیک پذیرای نوجوان باشد، لازم است با دبیران کودک نیز ارتباط برقرار نماید. این ارتباط باعث شناخت بیشتر فضای مدرسه و دبیران خواهد شد. این شناخت باعث افزایش کمک به نوجوان خواهد شد.
  • جهت رسیدن به هدف، لازم است که بهترین مشاور تحصیلی با خانواده نوجوان نیز ارتباط برقرار نماید. شناخت فضای خانواده و بررسی و درمان روش های تربیتی موجود در این فضا، فرایند مشاوره را تسهیل خواهد نمود.
  • در فرایند مشاوره تحصیلی لازم است شناخت بیشتری از توانمندی های هوشی و استعدادهای نوجوان حاصل شود. در این زمینه بررسی توانش خواندن، نوشتن و محاسبات ریاضی از اصلی ترین ها خواهد بود. سپس لازم است دروس اختصاصی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
  • لازم است مشاور تحصیلی به بررسی مسائل خلقی و هیجانی نوجوان نیز بپردازد. بررسی فضای خانواده و روابط هیجانی حاکم بین نوجوان و اعضای خانواده، می تواند راهگشایی بسیار موثر جهت افزایش پیشرفت تحصیلی نوجوان محسوب شود.
  • در این فرایند لازم است روش های مطالعه نوجوان نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در بسیاری از مواقع با تصحیح روش های مطالعه و انطباق زمان ها و روش های مناسب مطالعه با خصوصیات فردی دانش آموز، می توان تغییراتی اساسی در پیشرفت تحصیلی نوجوان ایجاد کرد.

 

بهترین مشاور تحصیلی نوجوان متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com