d بازی درمانی و کودکان افسرده - دکتر پریسا خسروتاش

بازی درمانی و کودکان افسرده

بازی درمانی و کودکان افسرده

بازی درمانی و کودکان افسرده

بازی درمانی و کودکان افسرده

قصه درمانی برای درمان افسردگی

یکی از درمان های روان شناختی افسردگی، روان درمانی روان پويشی است كه طی آن درمانگر با استفاده از روش های مختلف به كودك افسرده كمك می كند تا افكار، احساسات و تخيلات خود را ابراز كند و رابطه بين احساسات و هيجان های ناخودآگاه و عملكردهايش را بررسی نماید. يكی از روش ها در این زمینه، گوش كردن به قصه كودك خواهد بود.

ترغيب كودك افسرده به شرح دادن قصه خودش به هر طريقی كه توانایی آن را دارد، بسيار درمان كننده است و می تواند در تسكين بخشيدن به نشانه های افسردگی مؤثر واقع شود. اين فن در متون پژوهشی "قصه درمانی" ناميده شده است.

قصه درمانی در سال های اخير به صورت يكی از روش های بازی درمانی كودكان مطرح شده است. البته استفاده از قصه درمانی به عنوان  يک فن درمانی، ابعاد گسترده ای دارد و تنها حیطه مشكلات روان شناختی كودكان را در برنمی گیرد. در قصه درمانی فرض بر اين است كه تغيير در زبان و ادبيات قصه های زندگی خود، به تغيير در معانی زندگی فرد منجر می شود و تغيير در قصه زندگی، فرصت های جديدی برای رفتار و روابط بهینه تر با ديگران را در اختیار کودک قرار خواهد داد.

منبع:شیبانی، شهناز، یوسفی لویه، مجید؛ دلاور، علی. (۱۳۸۵). تاثیر قصه درمانی بر کاهش علائم افسردگی در کودکان افسرده. پژوهش در حیطه ی کودکان استثنائی. شماره ی ۴.

 

متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

 اختلالات حوزه کودک و نوجوان

مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

اشتراک گذاری :
دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com