d از شیر گرفتن کودک - دکتر پریسا خسروتاش

از شیر گرفتن کودک

از شیر گرفتن کودک

از شیر گرفتن کودک

 

در مورد از شیر گرفتن کودک به نکات زیر توجه نمایید:

 

  • زمانی که کودک شیرخوار قادر باشد روزانه حداقل یک وعده و هر بار چند قاشق غذا بخورد، زمان آن فرارسیده است که دفعات غذای کمکی را افزایش دهید.

 

  • با هر وعده غذایی که در طول روز به کودک می دهید، آب جوشیده شده سرد شده یا نوشیدنی های مناسب دیگر به او بدهید. برای این کار ازشیشه شیر یا یک فنجان پلاستیکی کوچک استفاده نمایید. با افزایش حجم غذاها و مایعاتی که کودک در طی روز دریافت می نماید، نیاز به استفاده از شیر کاهش می یابد. در این حالت، شیر خوردن از سینه مادر یا شیشه شیر به نخستین کار پس از بیدار شدن از خواب شبانه و آخرین کار پیش از خوابیدن تبدیل می شود.

 

  • برخی از کودکان، پس از استفاده از غذاهای جامد به تدریج علاقه خود را به شیر مادر یا شیر خشک از دست می دهند و به اصطلاح، خود به خود از شیر گرفته می شوند. در این حالت معمولا مشکلی پیش نمی آید، اما اگر با شیر مادر تغذیه انجام می شده است، ممکن است اندام مادر شیرده، مملو از شیر شود و تورم دردناکی ایجاد نماید. لازم است بدانید در این زمان به هیچ وجه نباید دوشیده شوند، زیرا باعث تحریک بیشتر شیر خواهد شد و دردناک می شوند. با کاهش مکیدن کودک، ترشح شیر متوقف می شود. در این مواقع ممکن است با تقاضای کودک برای شیر خوردن مواجه شوید، اما به یاد داشته باشید که کودک بیشتر از شیر خوردن به امنیت و آرامش نیاز خواهد داشت.

 

  • اگر کودک توانایی خوردن غذاهای جامد را به دست آورده است و با فنجان یا شیشه شیر نیز می تواند به اندازه کافی مایعات بنوشد، زمان از شیر گرفتن کودک فرار رسیده است. در چنین زمانی، دفعات شیردهی کودک را به یک یا دوبار در روز کاهش دهید. اگر مشاهده کردید که کودک از خوردن وعده غذایی، سر باز می زند، به او شیر ندهید. مطمئن باشید که کودکتان وارد مرحله جدیدی از رشدش شده است و باید با تلاش و ممارست شما و خودش، این مرحله را پشت سر بگذارد.

منبع: مادرکافی

جی. اُ. فراست

ترجمه: مهبد ابراهیمی

 

                           متعلق به سایت دکتر پریسا خسروتاش، متخصص روان شناسی تربیتی

                                                  اختلالات حوزه کودک و نوجوان

                                                 مجهز به کلینیک توانبخشی شناختی

مشاور تحصیلی – آموزش – یادگیری – کنکور- برنامه ریزی درسی - اختلال یادگیری - اختلال بیش فعالی، نقص توجه – بهبود حافظه و توجه با تکنیک توانبخشی شناختی – انگیزه تحصیلی – افت تحصیلی – اضطراب تحصیلی

 

 

 

اشتراک گذاری :

نظر در"از شیر گرفتن کودک"

  1. نازنین

    نکات بسیار کاربردی

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس

آرياشهر، فلكه اول، گلناز 10، خیابان11، پلاك 19، طبقه 2، واحد 7

تلفن تماس

02144975388

ساعات کار

شنبه الی چهارشنبه : 9:00 - 17:30 پنجشنبه ها: 09:00 - 13:30

ایمیل

info@dr-pakhosrotash.com